Tips : Gode morgenrutiner


Jeg vet det er mange der ute som synes at det å stå opp om morgenen er et mareritt. Jeg personlig elsker morgenene og setter stor pris på den tiden jeg får alene før jeg skal ut for dagen. Det er da jeg kan sette standarden for hvordan dagen min skal bli, og det er så godt med de rutinene som gjør en glad.

Tidligere har det ikke vært like hyggelig å stå opp, men jeg har testet ut hva som fungerer for meg og har kommet frem til at to timer er det jeg trenger for en fin start. De to timene gir meg tid til en myk morgen som gjør at jeg rekker å våkne ordentlig før eventuelt jobb eller event. Det er smertefullt der og da, spesielt når du føler at du har murstein på øyelokkene, men jo lenger man slumrer jo verre blir det. Det er ikke til å stikke under en stol.

Alt handler om planlegging dagen(e) i forveien. Jeg skal innrømme at jeg alltid har vært dårlig på nettopp dette, og har vært en person som bare kastet meg rundt i siste sekund. Nå som jeg har gode rutiner har jeg virkelig forstått verdien av det. Jeg føler meg bedre, jeg får gjort mye mer og ting går rett og slett mer på skinner uten like mye svinger på veien. Det å alltid ligge på forhånd er virkelig undervurdert og gir en ro i kroppen som gjør ting lettere. Er ikke i tvil om at vi er flere der ute som kan skrive under på at det jaget som følger deg når du får dårlig tid, eller har noe ugjort er helt forferdelig.

Tips for en fin start på dagen:

♥  Sørg for at du får to timer før du må dra hjemmefra. Sett gjerne på alarmen 2 minutter før det nøyaktige tidspunktet du har sagt du skal opp. Da føler du at du ligger i forkant allerede før klokken har slått.

♥ Hopp rett i dusjen isteden for å slumre, da får du en pangstart på dagen og du vil føle deg så mye mer våken.

♥ Ta med en kopp med kaffe eller te inn på badet og sett på litt deilig musikk mens du holder på med morgen ritualene dine.

♥ Om du er et frokost menneske, kjør på med en frokost med masse farger. Det gir hvert fall meg ekstremt mye glede, spesielt nå når det begynner å bli mørkere ute.

♥ Sett gjerne av 7 minutter til å bare sitte på gulvet ved siden av sengen din og pust. Få kontroll på deg selv og tankene dine.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

1 kommentar

  1. Christine Juvodden

    👍❤️